به گزارش ایسنا، پس از کشمکشهای بسیار، تغییر بلیت هواپیما که در ماههای گذشته درخواست ایرلاینها بود و موافقت سازمان هواپیمایی کشوری را هم داشت، به تایید ستاد تنظیم بازار رسید تا با گذشت یک سال و نیم از ثبات رسمی قیمت بلیت، بالاخره مجوز افزایش ۲۹ درصدی به شرکتهای هواپیمایی داده شود.
طبق جدولی که با گذشت یک هفته از اعلام غیررسمی بلیت هواپیما، در سایت سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته، بیشترین قیمت بلیت مربوط به مسیر کیش – ساری و دو میلیون و ۱۷۳ هزار و ۱۰۰ تومان است. با وجود این، فارغ از بلیتهایی که بهصورت چارتری به فروش میرسد، همچنان بلیتهای سیستمی و با قیمتهایی خارج از آنچه در جدول مصوبشده سازمان هواپیمایی منتشر شده، در وبسایتهای رسمی ایرلاینها دیده میشود.
برای مثال در مسیر بندرعباس – ساری، نرخ رسمی مصوب یک میلیون و ۹۰۲ هزار تومان است، اما بلیت این مسیر تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم وجود دارد.
در مسیر تهران – اهواز، سقف قیمت مصوب، یک میلیون و ۲۰۷ هزار تومان است، اما در سایت ایرلاینها، این عدد رعایت نشده و بلیت تا قیمت یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان هم به فروش میرسد.
همچنین در مسیر تهران – مشهد سقف قیمت بلیت یک میلیون و ۳۱۴ هزار تومان در نظر گرفته شده، اما برخی شرکتها بلیت را با نرخ یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان میفروشند.
مثال دیگری از رعایت نشدن نرخ بلیت مربوط به مسیر تهران – بندرعباس است؛ در حالی که حداکثر نرخ مصوب این مسیر، یک میلیون و ۶۹۶ هزار تومان است، در برخی ایرلاینها، این سقف رعایت نشده و تا دو میلیون و ۱۰۷ هزار تومان هم میتوان برای این مسیر پروازی بلیت پیدا کرد.
البته سازمان هواپیمایی کشوری، هفته گذشته مهلتی دو هفتهای به ایرلاینها داده که پروازهای چارتری از تهران به شش مقصد پرتردد و بالعکس را حذف کنند. با وجود این، رعایت نشدن سقف قیمت بلیت در حال حاضر خارج از مسیرهای تهران به این مقصدها و پروازهای چارتری هم دیده میشود. با توجه به ناراضی بودن شرکتهای هواپیمایی از افزایش ۲۹ درصدی، باید دید سازمان هواپیمایی برای کنترل قیمتها با ایرلاینها به چه تعاملی خواهند رسید.
انتهای پیام