به گزارش خبرگزاری مهر، رضامراد صحرایی درباره صدور مجوز کودکستانها اظهار کرد: سازمان تعلیم و تربیت کودک به پنجره واحد مجوزها وصل شده است.
وی با بیان اینکه شناسایی مهدهای کودک کار اول سازمان تعلیم و تربیت کودک بود، توضیح داد: بیش از ۳۰ هزار کودکستان شناسایی شده است. مرحله دوم کار ما اعتبار دادن به مجوزهای این کودکستانها است. در این راستا سامانه برخط برای این کار آماده شده است چراکه همه این کودکستانها هویت جدید خود را زیر چتر آموزش و پرورش پیدا میکنند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مرحله بعدی صدور مجوز جدید برای این مراکز است، عنوان کرد: همکاران ما قول دادهاند در شهریور ماه بستر صدور مجوز جدید آماده شود و از نیمه دوم امسال صدور مجوزها شروع میشود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: کار تعلیم و تربیت کودک کاری کاملاً حرفهای و تخصصی است و معتقدیم یکی از ابتکارات به یادماندنی شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است.
وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت کودک کاری تخصصی است که باید توسط متخصصین از ابتدا تا انتها انجام شود، ادامه داد: از آنجا که کودکستانها پایه تحصیلات ما در آموزش و پرورش رسمی هستند، هرچه در کودکستان بیشتر برای بچهها کار کنیم، بعدها در دوره دبستان و بعد متوسطه دانش آموز موفقتری خواهیم داشت.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پس از مرحله استقرار این سازمان، تمام مهدهای کودک که از این به بعد آنها را کودکستان نام گذاری میکنیم، شناسایی شدند و در حال حاضر مجوز تطبیقی دریافت میکنند. پس از آن برنامه آموزشی برای مربیان و مدیران مهد کودک در کشور شروع میشود.
وی با اشاره به رویداد ملی یارستان کودکستان، افزود: از ویژگیهای این رویداد استانداردسازی، یکپارچهسازی و دادن محتوای غنی و در دسترس برای همه مهد کودکها و معرفی کارهای خوب است که ادامه خواهد داشت.
صحرایی در پاسخ به سوالی در خصوص اهمیت استفاده از تولیدات ملی در کودکستانها، توضیح داد: اساساً یک دلیل اصلی برای تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، تربیت هویت ملی از کودکی است. چراکه شکل گرفتن بسیاری از ویژگیهای رفتاری و شخصی، قبل از دبستان اتفاق میافتد. هویت ملی، روحیه اعتماد به نفس، خودباوری، امید، ایمان، نشاط و احترام به پدر و مادر و وطن از کودکی باید شکل بگیرد. این کار از این رویداد شروع شده است.
وی افزود: ویژگی مهم محصولاتی که در این رویداد معرفی میشوند، تولید داخل بودن است. فرهنگ ما غنی است و ما قدرت تأثیرگذار بودن را داریم. بعضاً کسانی که عروسکهایشان به کشور ما میآید به اندازه شهرستانهای خیلی دور ما تاریخ ندارند. این یکجور خودباوری و هویتیابی ملی است.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این محصولات ابتدا در کشور برای بچهها معرفی میشوند و سپس این ظرفیت را دارند که در کشورهای منطقه و کشورهایی که فارسی در آنها رواج دارد بروند. این کشورها از این محصولات استقبال میکنند چراکه حتماً همه کشورهای منطقه از سیطره فرهنگ بیهویت غرب در عذاباند و وقتی محصولات ایرانی را میبینند به طور جدی استقبال میکنند.