به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میعاد صالحی مدیرعامل جمهوری اسلامی ایران، گفت: تا پیش از سال ۱۳۸۰ که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نبود، تمام فعالیتهای عمرانی بخش ریلی با شرکت راهآهن بوده و بعد از اینکه این شرکت تأسیس شد، در طول این ۲۰ سال اختلالات در حوزه ساخت پیش آمد و تقسیم کارها به درستی انجام نمیشود.
مدیرعامل جمهور اسلامی ایران در ادامه تاکید کرد: شرکت ساخت، خط آهن را احداث میکند و بدون اینکه درباره مبدا و مقصد به طور مشخص از نظر راهآهن مطلع شود مناقصه احداث خط را برگزار میکند. راه آهن معتقد است برای بهره برداری خطوط جدید، شرکت ساخت باید استانداردها را قویتر رعایت کند و این بهره بردار است که به مردم خدمات رسانی میکند و در دولت گذشته شاهد برخی تحویلها با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از طرف شرکت ساخت بودیم، اما در این دولت سعی شده جلوی افتتاحهای زود هنگام شرکت ساخت گرفته شود.
صالحی خاطرنشان کرد: شرکت راه آهن سعی میکند برای خطوطی که احداث میکند تمام استانداردها را رعایت کند و به عنوان نمونه خط آهن رشت-قزوین با سرعت ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت افتتاح شد در صورتی که باید با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به بهره برداری میرسید. خطوط ریلی که از طریق شرکت ساخت ساخته میشود، در صورتی تحویل میگیریم که استانداردهای لازم را رعایت کنند.
وی درباره خط آهن شلمچه بصره نیز بیان کرد: در زمان حاضر کارکنان شرکت راه آهن در جزیره سندباد در خاک عراق برای انجام عملیات عمرانی ساخت خط آهن شلمچه- بصره حضور دارند و مشغول فعالیت هستند.