به گزارش ایسنا، مسعود حقلطفی درخصوص آخرین اقدامات انجام شده پیرامون مرمت معابر بزرگراهی اظهار کرد: حدود هزار کیلومتر شبکه بزرگراهی در داخل تهران داریم و حدود ۱۷ درصد از مساحت این هزار کیلومتر نیاز به عملیات بهسازی و روکش دارد. از جمله بزرگراه آزادگان که به طول ۴۰ کیلومتر است و بهرغم اینکه یک بزرگراه درونشهری است با توجه به وضعیت پایتخت نقش یک کمربندی و کنارگذر برونشهری را دارد.
وی افزود: به علت تردد بسیار ماشینهای سنگین و ترافیک زیاد، روی این محور شاهد مشکلات آسفالت هستیم. برنامه ما در شش ماهه اول سال تولید یک میلیون تن آسفالت در شهر تهران است که حدود ۳۰۰ هزار تن آن برای روکش معابر بزرگراهی است و ۷۰۰ هزار تن آن برای معابر درونشهری و محلات است.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: در قالب ۳۴ تیم و از اواخر اسفندماه تا به امروز حدود ۸۲ هزار تن آسفالت برای بهسازی و روکش در کلیه معابر بزرگراهی تهران استفاده شده است. با استفاده از این ۳۰۰ هزار تن آسفالت در نیمه اول سال جاری، حدود ۱۲ درصد از روکش آسفالت معابر بزرگراهی پایتخت بهسازی شده است.
وی با بیان اینکه بزرگراه آزادگان به دلیل ماهیت جمعکنندگی و پخشکنندگی ترافیک در جنوب شهر تهران، ترافیک سنگین دارد، عنوان کرد: پلیس اجازه عملیات بهسازی در روز را به ما نمیدهد. اگر در بازه زمانی روز عملیات انجام نمیشود به دلیل عدم مجوز پلیس است.
حقلطفی خاطرنشان کرد: مجوز ما از ۱۱ شب تا ۵ صبح است و تیم مربوطه هر شب مشغول به فعالیت است. تقریبا با توجه به حجم خرابی آسفالت این بزرگراه دو تیم دیگر هم ابتدای خردادماه به این تیمها اضافه میشوند و در فاصله نزدیک یک تیم دیگر نیز به این گروهها ملحق خواهد شد.
بر اساس گزارش سایت شهر، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران افزود: پیشبینی ما این است که با توجه به حجم خرابیها، ظرف دو ماه آینده لکهگیری نهایی انجام شود.
انتهای پیام