به گزارش ایسنا، آزادراه منجیل-رودبار باقیمانده آزادراه قزوین-رشت است که بهدلیل شرایط خاص خود با برخورداری از تونلها و پلهای زیاد، به زعم مسئولان یکی از پیچیدهترین و سختترین آزادراههای کشور به شمار میرود. همچنین این آزادراه از کنار بافت شهری و بالای رودخانه عبور میکند و به همین دلیل کار در این محور بسیار سخت و دشوار است.
در عین حال مردم شهرستان رودبار در پیک ترافیک دچار مشکلات فراوانی میشوند و اهالی برخی از روستاها تا رسیدن به شهر چندین ساعت در ترافیک میمانند و تکمیل هشت کیلومتر آزادراه منجیل – رودبار از این جهت هم حائز اهمیت است.
بیشتر بخوانید
افتتاح آزادراه منجیل-رودبار در سال جاری
حلقه آخر آزادراه منجیل-رودبار به کجا رسید؟
آزادراه منجیل- رودبار تا آبان ماه زیر بار ترافیک میرود
در آخرین اظهار نظر درباره این آزادراه، خیرالله خادمی -مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور- ضمن بازدید از آزادراه منجیل- رودبار با بیان اینکه این مسیر منجیل بخشی از آزادراه رشت به قزوین است، افزود: این آزادراه به طول ۸.۵ کیلومتر در حال احداث است که ۸۵ درصد از این مسیر شامل پل و تونل میشود، بنابراین این پروژه، یک سازه بسیار سنگین بتنی است و عملیات اجرایی آن از حدود ۸۶ درصد پیشرفت برخوردار است.
وی ابراز امیدواری کرد حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۲ این پروژه برای عبور مردم آماده شود و افزود: با احداث این آزادراه، از حجم بالای ترافیک آزادراه رشت به قزوین کاسته خواهد شد.
خادمی پیش از این اسفندماه سال گذشته، پنج پروژه اولویتدار را برای سال ۱۴۰۲ نام برد و سال جدید را سال شکوفایی آزادراههای کشور نامید. او بهرهبرداری از ۸.۳ کیلومتر باقیمانده از آزادراه منجیل-رودبار را یکی از ابرپروژههای آزادراهی کشور دانست که گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین-رشت در محدوده شهر رودبار را مرتفع کرده و سفر ایمن و کوتاهتر در کریدور شمال-جنوب کشور را فراهم میکند.
درحالی که پیشتر هم در بازههای مختلف زمانی وعدههایی برای تکمیل این پروژه داده شده بود؛ این کار به تامین مالی توسط دولت مشروط بوده و حال باید دید در وعده شش ماههای که این بار داده شده، تکمیل منجیل -رودبار به کجا خواهد رسید تا گره ترافیکی آزادراه قزوین – رشت بالاخره گشوده شود.
انتهای پیام