دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: شناخت درست استعدادها و علایق دانشآموزان از همان دوران ابتدایی، افزون بر کاهش آسیبهای اجتماعی و جرائم، میتواند جامعهای سالم، شاداب و پویا را برای آینده کشور تضمین کند. تیتر: اگر میخواهیم کشور حفظ شود، جایگاه معلم باید در صدر اولویتها باشد دکتر محسن کلاری، مدیرکل آموزشوپرورش استان فارس، با […]
دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: شناخت درست استعدادها و علایق دانشآموزان از همان دوران ابتدایی، افزون بر کاهش آسیبهای اجتماعی و جرائم، میتواند جامعهای سالم، شاداب و پویا را برای آینده کشور تضمین کند.
تیتر: اگر میخواهیم کشور حفظ شود، جایگاه معلم باید در صدر اولویتها باشد
دکتر محسن کلاری، مدیرکل آموزشوپرورش استان فارس، با حجتالاسلام سید محی الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز، در حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) دیدار و گفتوگو کرد.
در این دیدار، حجتالاسلام طاهری با تاکید بر نقش بنیادین معلم در ساختار کشور، توجه ویژه به جایگاه معلمان را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و اظهار داشت: ریشه بسیاری از آسیبها و مشکلات کشور در بیتوجهی به معلمان نهفته است. اگر معلم همچنان با دغدغههای معیشتی دستوپنجه نرم کند، این موضوع در آینده کشور و نسلهای بعدی تاثیرگذار خواهد بود. پژوهشگران حوزههای اجتماعی و سیاسی نیز اذعان دارند که بخشی از تنشهای جامعه ناشی از بیتوجهی به معلمان است.
دبیر جامعه روحانیت شیراز افزود: مدیر موفق در آموزشوپرورش کسی است که بهبود وضعیت معیشتی و روانی معلم، نخستین دغدغه او باشد. این امر تضمینکننده تربیت درست دانشآموزان خواهد بود. اگر تنها به همین نکته بهطور اصولی پرداخته شود، آینده کشور نیز تضمین میشود. بهبیاندیگر، اگر خواهان حفظ کشور هستیم، جایگاه معلم باید بالاترین اولویت را داشته باشد.
تولیت آستان حضرت سید علاءالدین حسین (ع) همچنین با اشاره به لزوم تغییر رویکرد آموزشوپرورش متناسب با تفاوتهای فردی دانشآموزان در یادگیری و استعداد گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب بر اهمیت مدارس استعدادهای درخشان تاکید دارند، آموزشوپرورش نیز باید راهبردهای خود را بهگونهای اصلاح کند که به شناسایی و پرورش استعدادهای اختصاصی هر دانشآموز در زمینههای مورد علاقه او منجر شود. نباید همه امکانات صرف تربیت گروهی خاص با استعداد تحصیلی در چند رشته محدود شود.
وی با تاکید بر لزوم شناسایی استعدادهای برتر حتی در مناطق دورافتاده و کمبرخوردار افزود: بسیاری از استعدادهای درخشان در دل روستاها و مناطقی دور از امکانات رشد یافتهاند و در آینده به دانشمندان و متخصصان برجسته کشور تبدیل خواهند شد. آموزشوپرورش باید برای شناسایی و حمایت از چنین استعدادهایی برنامهریزی هدفمند داشته باشد.
مسئول مدرسه محمودیه نیز در این دیدار با اشاره به نقش آموزشوپرورش در تامین آینده روشن دانشآموزان از همه اقشار جامعه تصریح کرد: شناخت درست استعدادها و علایق دانشآموزان از همان دوران ابتدایی، افزون بر کاهش آسیبهای اجتماعی و جرائم، میتواند جامعهای سالم، شاداب و پویا را برای آینده کشور تضمین کند.