مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به اهمیت راههای شریانی در توسعه منطقهای و ملی، از تداوم عملیات اجرایی پروژه احداث محور اصلی و راهبردی سعادتشهر – ارسنجان – خرامه – سروستان – باب انار به طول ۱۶۰ کیلومتر خبر داد. به گزارش پیام خبر، محمدمهدی عبدالهی، با اشاره به اهمیت راههای شریانی […]
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به اهمیت راههای شریانی در توسعه منطقهای و ملی، از تداوم عملیات اجرایی پروژه احداث محور اصلی و راهبردی سعادتشهر – ارسنجان – خرامه – سروستان – باب انار به طول ۱۶۰ کیلومتر خبر داد.
به گزارش پیام خبر، محمدمهدی عبدالهی، با اشاره به اهمیت راههای شریانی در توسعه منطقهای و ملی، از تداوم عملیات اجرایی پروژه احداث محور اصلی و راهبردی سعادتشهر – ارسنجان – خرامه – سروستان – باب انار به طول ۱۶۰ کیلومتر خبر داد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به اهمیت راههای شریانی در توسعه منطقهای و ملی، از تداوم عملیات اجرایی پروژه احداث محور اصلی و راهبردی سعادتشهر – ارسنجان – خرامه – سروستان – باب انار به طول ۱۶۰ کیلومتر خبر داد و اظهار داشت: این محور یکی از طرحهای زیربنایی و راهبردی استان فارس بهشمار میرود که در صورت تکمیل، نقش بسیار مؤثری در بهبود اتصال شبکه راههای جنوب به مرکز کشور خواهد داشت. این مسیر، با اتصال بندرعباس به اصفهان از طریق استان فارس، موجب کاهش حدود ۱۳۰ کیلومتری مسیر ترانزیتی جنوب به مرکز و شمال کشور خواهد شد و سهم بسزایی در کاهش ترافیک و بار حملونقل محور پرتردد شیراز – اصفهان ایفا میکند.
وی ادامه داد: از طول کل این پروژه، تاکنون حدود ۸۰ کیلومتر از مسیر در محدوده باب انار – سروستان – خرامه و ارسنجان – خرمبید به بهرهبرداری رسیده است. همچنین عملیات اجرایی ۵۲ کیلومتر دیگر از مسیر، شامل قطعات خرامه – ارسنجان، کمربندی ارسنجان و محور ارتباطی سعادتشهر، با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در دست اجرا قرار دارد.
وی در خصوص گرههای فنی مسیر نیز گفت: در طول این محور، دو تقاطع غیرهمسطح مهم در نقاط مومنآباد و صالحآباد تعریف شدهاند که تقاطع مومنآباد در مراحل پایانی عملیات اجرایی قرار دارد و تقاطع صالحآباد نیز با پیمانکار ذیصلاح منعقد قرارداد گردیده و بهزودی وارد فاز عملیاتی خواهد شد. این تقاطعها با هدف ارتقای ایمنی تردد و روانسازی جریان حملونقل طراحی شدهاند.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به تامین منابع مالی پروژه اظهار داشت: مجموع اعتبار مصوب و هزینهشده در قالب پیمانهای اجرایی تا این مرحله بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال است. با این حال، برای تکمیل و بهرهبرداری کامل این محور استراتژیک، تامین اعتباری بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد ریال مورد نیاز است که با پیگیریهای مستمر، در حال رایزنی جهت تامین از محل منابع ملی، استانی و ردیفهای خاص هستیم.
عبدالهی تاکید کرد: با توجه به نقش محوری این مسیر در تسهیل ارتباط بین استانهای جنوبی و مرکزی کشور و اثرگذاری مستقیم آن بر توسعه زیرساختهای حملونقل در شرق استان فارس، تسریع در تامین اعتبار و تکمیل این محور، از اولویتهای اصلی اداره کل راه و شهرسازی فارس در سال جاری است.