شهردار شیراز در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر با تاکید بر ضرورت بازنگری در طرحهای ترافیکی، توسعه زیرساختها، استفاده از سیستمهای هوشمند و تغییر رویکرد در طراحی پارکینگها، خواستار حضور میدانی مدیران برای حل مسائل شهری شد. به گزارش پیام خبر، محمد حسن اسدی، در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر با تاکید بر […]
شهردار شیراز در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر با تاکید بر ضرورت بازنگری در طرحهای ترافیکی، توسعه زیرساختها، استفاده از سیستمهای هوشمند و تغییر رویکرد در طراحی پارکینگها، خواستار حضور میدانی مدیران برای حل مسائل شهری شد.
به گزارش پیام خبر، محمد حسن اسدی، در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر با تاکید بر ضرورت بازنگری در طرحهای ترافیکی، توسعه زیرساختها، استفاده از سیستمهای هوشمند و تغییر رویکرد در طراحی پارکینگها، خواستار حضور میدانی مدیران برای حل مسائل شهری شد.
شهردار شیراز با قدردانی از اعضای کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر و مدیران شهرداری، بر مستندسازی دقیق و اولویتبندی مصوبات جلسات تاکید کرد و گفت: این جلسات در بالاترین سطح تصمیمگیری شهری برگزار میشود و باید خروجی کارشناسی داشته باشند.
شهردار شیراز خواستار تغییر نگرش به مدیریت ترافیک شهری شد و بر لزوم اصلاحات مهندسی در برخی نقاط، استفاده از ظرفیت پارکینگها و بهرهگیری از راهکارهای کمهزینه ولی مؤثر تاکید کرد. اسدی گفت: در برخی میادین تنها با اجرای دوربرگردانهای ساده، گرههای ترافیکی باز شده و این مدل در سایر مناطق نیز قابل اجراست.
اسدی با اشاره به نیاز شهر به پارکینگهای ایمن و کاربردی، از ساخت بیش از ۳۵۰۰ پارکینگ جدید در نقاط مختلف شیراز خبر داد و پیشنهاد داد طراحی این فضاها به گونهای باشد که در شرایط بحران نیز نقش پناهگاه ایفا کنند.
وی با انتقاد از روند زمانبر ثبت و ارسال تخلفات رانندگی، خواستار هوشمندسازی فوری در سیستم نظارت شهری شد. به گفته او، هر تخلف باید در لحظه شناسایی و جریمه آن صادر شود و ارسال اطلاعات به تهران، فرآیندی ناکارآمد و غیرقابلقبول است.
شهردار شیراز از آمادگی کامل شهرداری برای پشتیبانی از پروژههای عمرانی و ترافیکی مناطق خبر داد و افزود هر میزان اعتبار، مجوز یا هماهنگی لازم برای تسریع در روند اجرایی پروژهها توسط مدیریت شهری تامین خواهد شد.
اسدی پیشنهاد داد روال افتتاح پروژهها در روزهای پنجشنبه، هر دو هفته یکبار، بهصورت منظم ادامه یابد. به گفته او، بخش زیادی از پروژههایی که آماده بهرهبرداری هستند در حوزه عمرانی، ترافیکی یا زیرساختیاند و میتوانند موجب امیدآفرینی در شهر شوند.
وی از مدیران، کارشناسان و معاونان خواست در سطح شهر حضور فعالتری داشته باشند. به باور اسدی، مشاهده مستقیم وضعیت شهر و ایستادن در صف ترافیک یا پشت چراغ قرمز، بهترین راه برای درک مشکلات و تصمیمگیری درست است.
در پایان این نشست، شهردار شیراز به پروژه مترو اشاره کرد و گفت: فاز نخست خط دو در مرحله روسازی قرار دارد و بهزودی تجهیز کارگاهها جمعآوری میشود، همچنین عملیات اجرایی فاز دوم این خط و تکمیل ایستگاه استقلال در اولویت قرار گرفته و برنامهریزی برای توسعه خط سه نیز در حال پیگیری است.