معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ،در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک عمران شورای شهر شیراز،گفت: شناسایی ۱۰۰ گره ترافیکی در ۱۰ خیابان تردد شیراز در دستور کار قرار گرفته است. به گزارش پیام خبر، جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز، با هدف بررسی برخی […]
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ،در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک عمران شورای شهر شیراز،گفت: شناسایی ۱۰۰ گره ترافیکی در ۱۰ خیابان تردد شیراز در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش پیام خبر، جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز، با هدف بررسی برخی طرحهای ترافیکی کلانشهر شیراز برگزار و بر ضرورت همکاریهای بین بخشی برای مدیریت ترافیک شیراز تاکید شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری با بیان اینکه این جلسه کمیسیون عمران شورا به بررسی مسائل اصلی و ترافیکزای کلانشهر شیراز اختصاص داشت، گفت: بررسی آخرین وضعیت رینگ های ترافیکی اطراف شهر به همراه نقش معابر و شریان های درجه یک در کنترل یا ایجاد ترافیک از مهمترین مباحث مورد توجه در این نشست بود.
محمد فرخزاده،گفت: رفع ترافیک در برخی مناطق شیراز نیازمند ایجاد زیرساختهای حمل و نقلی همانند پلها و تقاطعهای غیرهمسطح میباشد که این مهم در دستور کار شهرداری و شورا قرار دارد.
اصلاح هندسی معابر و رفع نقاط حادثه خیز شهرشیراز را از دیگر موارد مورد توجه کمیسیون عمران و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اعلام و خاطرنشان کرد: تحقق این مهم نیازمند همکاریهای بین بخشی (شهرداری و پلیس راهور) و همچنین تعامل و پیگیری بیش از پیش شهرداران مناطق و معاونتهای مختلف میباشد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در ادامه ضرورت اجرای طرحهایی مانند اتصال آزادراه شیراز اصفهان به جاده قلات و تسریع در اجرای بولوار ۵۵ متری (بولوار شهید رئیسی) را مورد تاکید قرار داد و گفت: اجرای این مسیر میتواند از ورود خودروهایی که از آزاد راه وارد شیراز میشوند به مرکز شهر جلوگیری و آنها را از دیگر مناطق به مقصدشان رهسپار کند
فرخ زاده تعریض پل خروجی سعدی به خرامه و بازگشایی چپگرد زیباشهر به سمت سعدی را نیز از دیگر دستورکارها و مصوبات جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورا عنوان کرد و ادامه داد: بحث تملک ۱۶ پلاک در محور بولوار قائم (حدفاصل چهارراه فکوری تا بولوار دولت) برای تسهیل ترافیک منطقه و همچنین آسفالت کمربندی از دیگر موضوعاتی بود که اعضای این کمیسیون و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز پیرامون آن به گفتگو و اتخاذ تصمیم پرداختند.
فرخ زاده، همچنین با اشاره به تداوم برنامه احداث پل شاهد در بولوار چمران گفت: یک دورگرد هم قرار است در چهارراه زندان احداث شود که مجموع این طرحها میتواند تا حدودی بار ترافیکی شهر شیراز را مدیریت کند و کاهش دهد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در ادامه از شناسایی ۱۰۰ گره ترافیکی در این کلانشهر خبر داد و گفت: از این تعداد نزدیک به ۳۰ گره ترافیکی وضعیت حادتری دارند و در اولویت رفع هستند.
فرخ زاده از فعالیت بارفروشان و احداث سازهها و کاربریهای ترافیکزا، مانند پاساژها، مراکز تجاری و تفریحی بزرگ، به عنوان مهمترین دلایل شکلگیری گرههای ترافیکی یاد کرد و گفت: هر چند برخی گرههای ترافیکی با اصلاح هندسی هم قابل مدیریت هستند اما به طور کلی باید راهکارها و برنامههای جدی و اجرایی برای این چالشها پیشبینی و در بازههای زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت عملیاتی شوند.
وی عمده مناطق شکلگیری گرههای ترافیکی را در محدودههای بولوار عدالت به دلیل فعالیت برخی فروشگاههای زنجیرهای، سه راه کشاورزی به دلیل فعالیت تزئیناتیهای اتومبیل و بولوار فرهنگ شهر به دلیل فعالیت نمایشگاههای خودرو عنوان کرد و گفت: به طور کلی عوامل ترافیکزا باید شناسایی و در خصوص آنها تصمیمگیری شود.