رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه این کمیسیون، بر ضرورت همکاری دستگاهها، مشارکت شهروندان و ورود بخش خصوصی برای کاهش مشکلات ترافیکی تاکید کرد و گفت: رعایت قوانین ساده راهنمایی و رانندگی میتواند ۵۰ درصد معضلات ترافیکی شهر را برطرف کند.
به گزارش پیامخبر، رضا محمدیان، در یکصد […]
رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه این کمیسیون، بر ضرورت همکاری دستگاهها، مشارکت شهروندان و ورود بخش خصوصی برای کاهش مشکلات ترافیکی تاکید کرد و گفت: رعایت قوانین ساده راهنمایی و رانندگی میتواند ۵۰ درصد معضلات ترافیکی شهر را برطرف کند.
به گزارش پیامخبر، رضا محمدیان، در یکصد و هفتاد و سومین جلسه این کمیسیون، مهمترین چالشهای ترافیکی کلانشهر شیراز را تشریح کرد و خواستار همکاری دستگاهها و مشارکت شهروندان در مدیریت ترافیک شد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای شهر شیراز، با اشاره به تداوم مشکلات ناشی از سد معبر واحدهای صنفی متخلف و بیتوجهی برخی ادارات دولتی به استفاده از سرویسهای سازمانی گفت: رفتوآمد کارمندان با خودروهای شخصی به مراکز شهر موجب افزایش ترافیک شده است.
محمدیان تصریح کرد: موضوع سرویس مدارس و شایعات اخیر درباره غیرحضوری شدن مدارس، باعث تعلل برخی والدین در ثبتنام سرویسها و ایجاد مشکلات احتمالی در مهرماه خواهد شد.
وی از اجرای طرحهای هندسی ترافیکی جدید خبر داد و افزود: سال گذشته حدود ۱۰۰ نقطه اصلاح شد و امسال نیز عملیات در برخی نقاط آغاز شده است. تغییرات کوچک، مانند اصلاح باغچهها یا ایجاد مسیرهای جدید، در بسیاری موارد موجب بهبود چشمگیر ترافیک شده است.
رئیس کمیسیون حملونقل شورا همچنین خواستار گزارشدهی مردمی در زمینه سد معبر شد و افزود: مردم میتوانند موارد تخلف را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس و مرکز ۱۳۷ به شهرداری اعلام کنند، البته برای برخورد قاطع با متخلفان، حمایت دستگاه قضایی و دادستان محترم ضروری است
عضو شورای شهر شیراز، با اشاره به مشکلات اطراف ورزشگاههای شهر، خواستار پیشبینی بودجه ملی برای تکمیل زیرساختهای مورد نیاز از جمله آتشنشانی، اورژانس و استقرار پلیس شد و گفت: شیراز ظرفیت برگزاری مسابقات ملی و حتی منطقهای را دارد اما نیازمند تامین اعتبارات دولتی و همراهی نمایندگان مجلس است.
محمدیان عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را عامل ۴۰ تا ۵۰ درصد مشکلات ترافیکی دانست و تاکید کرد: اگر شهروندان قوانین سادهای مانند حق تقدم، جلوگیری از پارک دوبل و رعایت حقوق عابران را جدی بگیرند، بیش از نیمی از معضلات ترافیکی برطرف خواهد شد.
وی همچنین لزوم ورود بخش خصوصی به حوزه حملونقل عمومی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت:اکنون ۵۵۰ دستگاه اتوبوس در حال خدماترسانی هستند، در حالی که برای وضعیت نرمال، شهر به حدود ۸۰۰ دستگاه نیاز دارد. از این رو، پیشنهاد استفاده از توان بخش خصوصی با کرایههای آزاد مطرح شده و کمیسیون با آن موافق است. شهرداری نیز مکلف شده فراخوان سرمایهگذاری در این زمینه را منتشر کند.
رئیس کمیسیون حملونقل و عمران شورای شهر شیراز در پایان، با تاکید بر محدودیت نیروهای پلیس و شهرداری، گفت: «مدیریت ترافیک مهرماه بدون همکاری خانوادهها، آموزشوپرورش و دستگاههای مسئول امکانپذیر نخواهد بود. امیدواریم با همراهی مردم، سال تحصیلی جدید را با ایمنی و آرامش بیشتری آغاز کنیم.