رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس با اشاره به آغاز سنجش نوآموزان از اول مهرماه، عنوان کرد: خانواده های دارای فرزند ۵ تا ۶ سال برای نوبت گیری به سامانه الکترونیکی http://sirat2.medu.ir مراجعه و نزدیکترین مرکز جامع سنجش را انتخاب کند. به گزارش پیام خبر، خلیل عابدی در جلسه ستاد هماهنگی سنجش نوآموزان […]
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس با اشاره به آغاز سنجش نوآموزان از اول مهرماه، عنوان کرد: خانواده های دارای فرزند ۵ تا ۶ سال برای نوبت گیری به سامانه الکترونیکی http://sirat2.medu.ir مراجعه و نزدیکترین مرکز جامع سنجش را انتخاب کند.
به گزارش پیام خبر، خلیل عابدی در جلسه ستاد هماهنگی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ در استان گفت: تعداد ۸۶ مرکز جامع سنجش سلامت در استان فارس، وجود دارد که کار سنجش بیش از ۶۵ هزار نو آموز در سال تحصیلی جدید را بر عهده دارند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس هیچ نوآموزی نمی تواند بدون سنجش سلامت وارد دوره دبستان شود، گفت: خانواده های دارای فرزند ۵ تا ۶ سال یعنی متولد بازه زمانی اول مهرماه ۱۳۹۸ الی ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ برای نوبت گیری به سامانه الکترونیکی http://sirat2.medu.ir مراجعه و نزدیکترین مرکز جامع سنجش را انتخاب کند.
وی با اشاره به اینکه انتقال زمان سنجش از تابستان به طول سال به ما کمک می کند تا شناسایی بهتر،به موقع و دقیق تر صورت گیرد، گفت: تفاوت سنجش طول سال با سنجش در تابستان در موضوع مداخله است در طول سال به محض شناسایی مداخله بهنگام صورت می گیرد اما در تابستان شناسایی انجام می شد اما فرد رها می شد.
عابدی گفت: گفت: بیش از ۴۰۰ نیرو در مراکز جامع سنجش استان شاغل هستند که روزانه کار سنجش دانش آموزان را بر عهده دارند. کار اصلی مراکز جامع سنجش و مداخله است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس عنوان کرد: خانواده های دارای فرزند ۴ تا ۶ سال می توانند برای نوبت گیری به سامانه الکترونیکی http://sirat2.medu.ir مراجعه و نزدیکترین مرکز جامع سنجش را انتخاب کند.
عابدی،اظهار کرد: در سال گذشته، ۷۲ هزار و ۵۱۱ نوآموز بدو ورود به دبستان در استان فارس مورد سنجش قرار گرفتند و در نهایت تعداد ۱۱ هزار و ۱۰ نفر از آنها به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: فارس اولین استانی است که قرار است برای دیر آموزان برنامه ویژه ای داشته باشد بنابراین مراکز جامع سنجش در این زمینه موانع یادگیری را در دانش آموزان دیر آموز، برطرف می کنند.
عابدی خاطرنشان کرد: خانواده دارای فرزند دیرآموز با مشکلاتی رو به رو است بنابراین باید مورد توجه مراکز جامع سنجش قرار گیرد. گاهی اوقات والدین به دلیل ناآگاهی با معلم همراه می شوند و به دانش آموز دیر آموز سخت می گیرند و در نهایت دانش آموز از مدرسه طرد و دچار آسیب های اجتماعی می شوند.
عابدی گفت: کودکی که با تاخیر راه رفتن را آغاز می کند معمولا جز دیرآموزان است لذا والدین حتما به این موضوع توجه داشته باشند.
مهندس غلامعلی حق شناس نیز در این جلسه، اظهار کرد: شناسایی ویژگی های روحی و جسمی دانش آموزان امری ضروری است که باید به موقع انجام شود.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: در طرح سنجش نوآموزان، هدف دسته بندی دانش آموزان بر اساس ویژگی های آنهاست تا در ادامه برنامه ریزی متناسبی با نیاز هر فرد ارائه شود.
وی ادامه داد: اگر شاهد عدم موفقیت برخی افراد در زندگی هستیم ناشی از عدم شناسایی به موقع و دقیق ویژگی های روانی و جسمی آنها در دوران تحصیلی است. لذا شناسایی و مداخله به موقع سرنوشت فرد را تغییر می دهد.