رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شیراز، شهری که شنیده شد، گفت: سمفونی شیراز، برند فرهنگی تازه این شهر جهانی است. به گزارش پیامخبر، محمدعلی چوبینی، در آیین رونمایی از «سمفونی شیراز» که در تالار حافظ برگزار شد، این رویداد را یکی از ماندگارترین جلوههای فرهنگی مدیریت شهری در […]
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شیراز، شهری که شنیده شد، گفت: سمفونی شیراز، برند فرهنگی تازه این شهر جهانی است.
به گزارش پیامخبر، محمدعلی چوبینی، در آیین رونمایی از «سمفونی شیراز» که در تالار حافظ برگزار شد، این رویداد را یکی از ماندگارترین جلوههای فرهنگی مدیریت شهری در سالهای اخیر دانست و گفت: شیراز همیشه با چشم دیده میشد، اما امشب، با گوش شنیده میشود.
معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ضمن قدردانی از حضور شهروندان، هنرمندان و مهمانان ویژه از تهران، اظهار کرد: سمفونی شیراز سالها در ذهن و برنامه مدیران شهری بود و در این دوره از مدیریت شهری و شورای ششم، با عزم جدی و تصمیم قاطع، به ثمر رسید. از دکتر اسدی، شهردار، دکتر حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز مهندس هاجری رئیس کمیسیون فرهنگی و همه همکاران خود در شهرداری و سازمان فرهنگی که برای تحقق این کار بزرگ تلاش کردند، قدردانی میکنم.
وی با اشاره به فعالیت شبانهروزی مجموعه شهرداری در حوزههای عمرانی و فرهنگی افزود: بعضیها میگویند شهر را به کارگاه عمرانی تبدیل کردهاید، اما واقعیت این است که تا زمین شخم زده نشود، نهالی کاشته نمیشود و ثمر به بار نمیآید. ما در حال کاشتن بذر آینده شیرازیم؛ شهری که باید همزمان ساخته و شنیده شود.
معاون شهردار شیراز در ادامه، سمفونی شیراز را نمادی از هویت تاریخی و فرهنگی این شهر دانست و گفت: شیراز، شهر حافظ و سعدی، شهر امامزادگان و شهر تمدن کهن ایران است. در تاریخ معاصر نیز باید آثاری ماندگار از خود به جا بگذاریم و به باور من، یکی از این آثار همین سمفونی شیراز است؛ اثری که از این پس، در کنار تصویر بناها و باغهای تاریخی، صدای شیراز را نیز به گوش جهانیان میرساند.
چوبینی با اشاره به نقش کارن همایونفر در خلق این اثر هنری بیان کرد: کارن همایونفر، خالق این اثر فاخر، میگوید سمفونی باوقارترین و باشکوهترین فرم موسیقی است، و من نیز باور دارم شیراز را نمیتوان با واژهها توصیف کرد؛ جایی است که موسیقی، زبان گویای آن میشود.
وی در پایان گفت: شیراز شهر ماندن است، نه شهر رفتن. این شهر یک برند جهانی است و اکنون با سمفونی شیراز، صاحب برندی فرهنگی و شنیدنی شده که تا سالها در حافظه تاریخ و دل مردم خواهد ماند.