شهردار شیرازگفت: در بازدید از پروژه ۱۱۳ هکتاری ساماندهی توقفگاه خودروهای سنگین و ضایعاتفروشان در جنوب شرق شیراز، این طرح را از بزرگترین پروژههای خدماتی و سرمایهگذاری کلانشهر دانست و گفت: این اتفاق، حرکتی ارزشمند در راستای وظایف قانونی شهرداریها بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداریهاست. به گزارش پیام خبر، محمدحسن اسدی،گفت: در بازدید از […]
شهردار شیرازگفت: در بازدید از پروژه ۱۱۳ هکتاری ساماندهی توقفگاه خودروهای سنگین و ضایعاتفروشان در جنوب شرق شیراز، این طرح را از بزرگترین پروژههای خدماتی و سرمایهگذاری کلانشهر دانست و گفت: این اتفاق، حرکتی ارزشمند در راستای وظایف قانونی شهرداریها بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداریهاست.
به گزارش پیام خبر، محمدحسن اسدی،گفت: در بازدید از پروژه ۱۱۳ هکتاری ساماندهی توقفگاه خودروهای سنگین و ضایعاتفروشان در جنوب شرق شیراز، این طرح را از بزرگترین پروژههای خدماتی و سرمایهگذاری کلانشهر دانست و گفت: این اتفاق، حرکتی ارزشمند در راستای وظایف قانونی شهرداریها بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداریهاست.
شهردار شیراز با اشاره به حجم سرمایهگذاری صورتگرفته در این پروژه اظهار کرد: از مجموع قراردادهای سرمایهگذاری شهرداری شیراز به ارزش بیش از ۶۱ هزار میلیارد تومان، سهم این پروژه حدود چهار و نیمهمت است. با این حال، بر اساس برآوردهای جدید، ارزش واقعی پروژه هماکنون به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
مدیریت ارشد پارلمان شهری افزود: از معاون شرکت سد عمران و پارسگستر، شریک سرمایهگذار پروژه پرسیدم ارزش فعلی چقدر است، گفتند ۱۵ همت؛ اما برآورد ما نشان میدهد با توجه به موقعیت و پیشرفت کار، ارزش فعلی آن حداقل ۲۰ همت است.
اسدی با تاکید بر اینکه احداث این مجموعه پاسخی به نیاز رانندگان و ساماندهی تردد خودروهای سنگین در سطح شهر است، گفت: قرار است خودروهای باری و سنگین که معمولاً در نقاط مختلف شهر پارک میکردند، در این محل مستقر شوند، این نقطه در جنوب شرق شیراز قرار دارد و دسترسی مناسبی به راههای مواصلاتی و کمربندیهای شهر دارد، بهگونهای که رانندگان ورودی از شرق و جنوب کشور میتوانند بهراحتی به این محل برسند.
شهردارشیراز، در طراحی این مجموعه تمامی امکانات موردنیاز ازجمله توقفگاه، محل استراحت، پایگاه اورژانس، ایستگاه آتشنشانی، دفاتر کاری، سرویسهای بهداشتی و انبارهای نگهداری پیشبینی شده است.
وی افزود: این اقدام، احترام به قشر شریف رانندگان است و در کنار آن، اثرات زیستمحیطی، ترافیکی و ترانزیتی قابلتوجهی نیز دارد.
شهردار شیراز با اشاره به تغییر رویکرد مالی مدیریت شهری اظهار کرد: زمانی شهرداری صرفاً با عوارض اداره میشد، اما اکنون کمتر از ۴۰ درصد درآمد شهرداری از محل عوارض است و بیش از ۶۰ درصد از محل درآمدهای پایدار و سرمایهگذاریها تامین میشود. این پروژهها مصداق همین تحول هستند.
او افزود: سال گذشته برای نخستینبار در بودجه مصوب شهرداری، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه و منافع حاصل از سرمایهگذاری ثبت شد که اتفاقی بزرگ در تاریخ مدیریت شهری شیراز است.
اسدی با اشاره به هدف از برگزاری بازدید میدانی پروژه گفت: این بازدید برای بررسی و رفع مشکلات و گرههای اجرایی پروژه انجام شد. گاهی موضوعاتی مانند صدور پروانه، تاسیسات یا معارض ملکی روند پروژه را کند میکند و حضور میدانی ما برای تسریع در رفع این موارد است.