شهردار شیراز گفت: در بازدید از پروژه ۱۱۳ هکتاری ساماندهی توقفگاه خودروهای سنگین و ضایعاتفروشان در جنوب شرق شیراز، این طرح را از بزرگترین پروژههای خدماتی و سرمایهگذاری کلانشهر دانست و گفت: این اتفاق، حرکتی ارزشمند در راستای وظایف قانونی شهرداریها بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداریهاست.
به گزارش پیام خبر، محمدحسن اسدی، در […]
شهردار شیراز گفت: در بازدید از پروژه ۱۱۳ هکتاری ساماندهی توقفگاه خودروهای سنگین و ضایعاتفروشان در جنوب شرق شیراز، این طرح را از بزرگترین پروژههای خدماتی و سرمایهگذاری کلانشهر دانست و گفت: این اتفاق، حرکتی ارزشمند در راستای وظایف قانونی شهرداریها بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداریهاست.
به گزارش پیام خبر، محمدحسن اسدی، در بازدید از پروژه ۱۱۳ هکتاری ساماندهی توقفگاه خودروهای سنگین و ضایعاتفروشان در جنوب شرق شیراز، این طرح را از بزرگترین پروژههای خدماتی و سرمایهگذاری کلانشهر دانست و گفت: این اتفاق، حرکتی ارزشمند در راستای وظایف قانونی شهرداریها بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداریهاست.
شهردار شیراز با اشاره به حجم سرمایهگذاری صورتگرفته در این پروژه اظهار کرد: از مجموع قراردادهای سرمایهگذاری شهرداری شیراز به ارزش بیش از ۶۱ هزار میلیارد تومان، سهم این پروژه حدود چهار و نیمهمت است. با این حال، بر اساس برآوردهای جدید، ارزش واقعی پروژه هماکنون به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
مدیریت ارشد پارلمان شهری افزود: از معاون شرکت سد عمران و پارسگستر، شریک سرمایهگذار پروژه پرسیدم ارزش فعلی چقدر است، گفتند ۱۵ همت؛ اما برآورد ما نشان میدهد با توجه به موقعیت و پیشرفت کار، ارزش فعلی آن حداقل ۲۰ همت است.
اسدی با تاکید بر اینکه احداث این مجموعه پاسخی به نیاز رانندگان و ساماندهی تردد خودروهای سنگین در سطح شهر است، گفت: قرار است خودروهای باری و سنگین که معمولاً در نقاط مختلف شهر پارک میکردند، در این محل مستقر شوند، این نقطه در جنوب شرق شیراز قرار دارد و دسترسی مناسبی به راههای مواصلاتی و کمربندیهای شهر دارد، بهگونهای که رانندگان ورودی از شرق و جنوب کشور میتوانند بهراحتی به این محل برسند.
شهردار شیراز، در طراحی این مجموعه تمامی امکانات موردنیاز ازجمله توقفگاه، محل استراحت، پایگاه اورژانس، ایستگاه آتشنشانی، دفاتر کاری، سرویسهای بهداشتی و انبارهای نگهداری پیشبینی شده است.
وی افزود: این اقدام، احترام به قشر شریف رانندگان است و در کنار آن، اثرات زیستمحیطی، ترافیکی و ترانزیتی قابلتوجهی نیز دارد.
شهردار شیراز با اشاره به تغییر رویکرد مالی مدیریت شهری اظهار کرد: زمانی شهرداری صرفاً با عوارض اداره میشد، اما اکنون کمتر از ۴۰ درصد درآمد شهرداری از محل عوارض است و بیش از ۶۰ درصد از محل درآمدهای پایدار و سرمایهگذاریها تامین میشود. این پروژهها مصداق همین تحول هستند.
وی افزود: سال گذشته برای نخستینبار در بودجه مصوب شهرداری، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه و منافع حاصل از سرمایهگذاری ثبت شد که اتفاقی بزرگ در تاریخ مدیریت شهری شیراز است.
اسدی با اشاره به هدف از برگزاری بازدید میدانی پروژه گفت: این بازدید برای بررسی و رفع مشکلات و گرههای اجرایی پروژه انجام شد. گاهی موضوعاتی مانند صدور پروانه، تاسیسات یا معارض ملکی روند پروژه را کند میکند و حضور میدانی ما برای تسریع در رفع این موارد است.
کد خبر ۲۶۰۴۲۶
برچسب های :
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ستهبان نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.