مراسم گرامیداشت روز آزمایشگاه و نامگذاری آزمایشگاه مدرسه استعدادهای درخشان شهید دستغیب ناحیه سه شیراز به مناسبت فرارسیدن روز آزمایشگاه برگزار شد. به گزارش پیام خبر، مراسم گرامیداشت روز آزمایشگاه و نامگذاری آزمایشگاه مدرسه استعدادهای درخشان شهید دستغیب ناحیه سه شیراز به مناسبت فرارسیدن روز آزمایشگاه برگزار شد. در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان […]
مراسم گرامیداشت روز آزمایشگاه و نامگذاری آزمایشگاه مدرسه استعدادهای درخشان شهید دستغیب ناحیه سه شیراز به مناسبت فرارسیدن روز آزمایشگاه برگزار شد.
به گزارش پیام خبر، مراسم گرامیداشت روز آزمایشگاه و نامگذاری آزمایشگاه مدرسه استعدادهای درخشان شهید دستغیب ناحیه سه شیراز به مناسبت فرارسیدن روز آزمایشگاه برگزار شد.
در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش فارس، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و مدیران مدارس سمپاد شیراز، دانشآموزان و خانوادهها در مدرسه استعدادهای درخشان شهید دستغیب ناحیه سه شیراز، آزمایشگاه مدرسه به نام اولین جراح استان فارسی پیونددهنده لوزالمعده در دنیا مزین شد.
در این رویداد که با هدف تکریم علم، پژوهش و قدردانی از پیشگامان عرصه دانش و تجلیل از خدمات ارزنده یکی از مفاخر علمی کشور، از اهالی فارس رقم خورد، آزمایشگاه مدرسه به نام دکتر سامان نیکاقبالیان، نخستین جراح پیونددهنده لوزالمعده در جهان، نامگذاری شد.
این آزمایشگاه به تجهیزات مورد نیاز در حوزههای زیستشناسی، شیمی و فیزیک مجهز شده است و قرار است محلی برای پرورش نسل بعدی دانشمندان و پژوهشگران کشور باشد.
مجید بیگوردی در این آیین با تبریک فرارسیدن روز آزمایشگاه، بر نقش حیاتی آزمایشگاهها در فرآیند تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: آزمایشگاهها صرفاً اتاقهایی مملو از وسایل شیشهای و مواد شیمیایی نیستند؛ بلکه میدان عمل پرورش نسل پژوهشگر و خلاق ما هستند.
معاون آموزش متوسطه ناحیه سه شیراز ادامه داد: در دنیای امروز، صرف حفظیات کافی نیست. دانشآموزان باید فرصت تجربهمحوری، مشاهده دقیق و تعامل عملی با مفاهیم انتزاعی را داشته باشند. این فضاها زمینهساز رشد علمی، مهارتورزی و درونیسازی دانش در عمیقترین لایههای فکری دانشآموزان خواهد شد.
صدیقه فراحی نیز در یک گفتوگوی تعاملی با دانشآموزان، اهمیت مراکز پژوهشی را فراتر از محیط کلاس دانست و گفت: پژوهشسراها پلی حیاتی میان تئوریهای کلاس درس و کاربردهای عملی در دنیای واقعی هستند.
کارشناس برنامهریزی و نظارت بر پژوهشسراهای دانشآموزی استان فارس ادامه داد: ما در پژوهشسراها به دنبال آن هستیم که دانشآموزان را از حالت مصرفکننده دانش به خالق دانش تبدیل کنیم. پژوهشسراها میتوانند دانشآموزان را به سمت یادگیری فعال، تجربه عملی در پروژههای واقعی و خلق ایدههای نو هدایت کنند.
در این روز، از دستاوردهای آزمایشگاهی پژوهشسراهای دانشآموزی ناحیه سه شیراز نیز دیدن شد.