در ادامه تلاشهای مدیریت شهری برای ارتقای ایمنی و کاهش گرههای ترافیکی کمربندی، پروژه دوربرگردان غیرهمسطح میثم با پیشرفت فیزیکی قابلتوجه در مراحل پایانی اجرا قرار گرفته و بنا به اعلام شهردار کلانشهر شیراز، بهزودی به بهرهبرداری میرسد تا آرامش و اطمینان را به تردد شهروندان بازگرداند. با پیگیری جدی مدیریت شهری شیراز برای حل […]
در ادامه تلاشهای مدیریت شهری برای ارتقای ایمنی و کاهش گرههای ترافیکی کمربندی، پروژه دوربرگردان غیرهمسطح میثم با پیشرفت فیزیکی قابلتوجه در مراحل پایانی اجرا قرار گرفته و بنا به اعلام شهردار کلانشهر شیراز، بهزودی به بهرهبرداری میرسد تا آرامش و اطمینان را به تردد شهروندان بازگرداند.
با پیگیری جدی مدیریت شهری شیراز برای حل معضلات ترافیکی و ارتقای ایمنی تردد، پروژه کلان دوربرگردان غیرهمسطح میثم با شتابی چشمگیر در حال احداث است و طبق وعده شهردار شیراز، تا چند ماه آینده به بهرهبرداری خواهد رسید.
محمدحسن اسدی در سخنان خود با تقدیر از حمایتهای بیدریغ شورای اسلامی شهر نوید داد که همشهریان عزیز تا چند ماه آینده شاهد به ثمر نشستن پروژههای بزرگ عمرانی در نقاط مختلف شهر خواهند بود.
شهردار کلانشهر شیراز با اشاره به اجرای شبانهروزی پروژههای عمرانی، این اقدامات را ارزشمند خواند و اطمینان داد که مردم طعم شیرین بهرهبرداری از آنها را خواهند چشید.
وی همچنین از صبر و حوصله مردم شیراز در طول اجرای پروژههای عمرانی قدردانی و تاکید کرد که برای رضایت خاطر، رفاه و آسایش هرچه بیشتر همشهریان، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد شد.
سکاندار مدیریت شهری با اشاره به نگرانیهای برخی شهروندان در خصوص تردد در کمربندی شیراز، آرامش خاطر و ایمنی آنان را مقولهای بسیار مهم و حائز اهمیت برای مدیریت شهری قلمداد کرد.
اسدی تصریح کرد: پروژه دوربرگردان غیرهمسطح میثم با همین رویکرد و برای ارتقای ایمنی و حفظ جان شهروندان، بر فراز کمربندی شیراز در حال اجرا است.
وی با اشاره به مشخصات پروژه دوربرگردان غیرهمسطح میثم ،گفت: این پروژه بزرگ عمرانی شامل یک دستگاه پل دوربرگردان به طول ۶۵۱ متر، یک پل قوسی ۲۸۶ متری با هشت دهانه و رمپ با طول ۳۶۵ متر است.
شهردار کلانشهر شیراز افزود: عملیات اجرایی این پروژه در ابعاد وسیعی شامل سه هزار و ۲۶۷ متر تکلبهگذاری، یک هزار و ۵۰۰ تن آسفالت، ۱۶ هزار مترمکعب بتنریزی و یک هزار و ۳۲۰ تن آرماتوربندی است که بخش اعظم آن انجام شده و بر این اساس، پیشرفت فیزیکی پروژه در حال حاضر حدود ۸۰ درصد برآورد میشود.
این مقام عالی شهذی ایمنسازی کمربندی و افزایش ضریب ایمنی تردد، کاهش ترافیک محور کمربندی به دلیل وجود شهرکهای ضلع جنوبی، مسدود کردن تقاطعهای همسطح ناایمن، تسهیل تردد شمالی-جنوبی بلوار میثم و بالعکس، امکان دور زدن ایمن خودروها در بزرگراه امام خمینی (ره) بهصورت غیرهمسطح و حذف دوربرگردانهای غیرایمن را از اهداف اصلی اجرای این پروژه برشمرد.
شهردار شیراز با اشاره به طول ۴۲ کیلومتری کمربندی شیراز خاطرنشان کرد که ۱۸ کیلومتر از این محور به شهرداری تحویل داده شده و فعالیتهای گستردهای در آن انجام شده است.
اسدی احداث تقاطعهای غیرهمسطح نظیر شهدای حرم حضرت احمدبن موسی(ع) (بزرگترین تقاطع غیرهمسطح جنوب کشور)، تعریض و شانهسازی، تراش و ترمیم آسفالت، نصب نیوجرسی و علائم ترافیکی، پایش تصویری، ایجاد روشنایی و… را از جمله اقدامات انجامشده در کمربندی شیراز عنوان کرد.
وی از کاهش چشمگیر آمار تصادفات منجر به فوت در این محور خبر داد و گفت: فعالیتهای شهرداری توانسته وضعیت نگرانکننده و خطرآفرین کمربندی را بهطور محسوسی بهبود بخشد.
شهردار شیراز در بخش پایانی سخنان خود بار دیگر از صبر و تحمل مردم و همچنین تلاش شبانهروزی نیروهای خدوم شهرداری و پیمانکاران قدردانی کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: اجرای این پروژه که از جمله درخواستهای دیرینه شهروندان بهویژه ساکنان شهرکهای جنوبی کمربندی بوده، بتواند رضایتمندی آنان را فراهم کرده و سهمی مؤثر در حفظ ایمنی و افزایش رفاه عمومی داشته باشد.