معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، از برخورد با کسانی که با استفاده از تابلو، خودرو، یا هر شیء دیگری پیادهروها را مسدود میکنند به منظور حفظ حقوق عمومی شهروندان خبر داد. به گزارش پیام خبر، محمد فرخ زاده با بیان اینکه طبق بند ۱۴ و بند ۲۰ قانون، شهرداری ها وظیفه دارند […]
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، از برخورد با کسانی که با استفاده از تابلو، خودرو، یا هر شیء دیگری پیادهروها را مسدود میکنند به منظور حفظ حقوق عمومی شهروندان خبر داد.
به گزارش پیام خبر، محمد فرخ زاده با بیان اینکه طبق بند ۱۴ و بند ۲۰ قانون، شهرداری ها وظیفه دارند تا با پدیدههایی که با استفاده از تابلو، خودرو، یا هر شیء دیگری پیادهروها را مسدود و نخل آسایش دیگر ساکنین میشوند برخورد کنند، افزود: در این راستا شهرداری شیراز قوانین مربوط به حفظ فضای عمومی، بهویژه پیادهروها را با جدیت پیادهسازی خواهد کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، با تقدیر از زحمات معاونت خدمات شهری و مناطق ۱۱ گانه شهرداری بیان داشت: پس از اخطار و هشدار اولیه عملیات جمع آوری در بلوار امیرکبیر و بلوار روز بهان، بلوار نصر و با همکاری خوب شهرداری منطقه ۱۱ انجام شده است و از همه شهروندان می خواهد که پیش از حضور مامورین انضباط شهری در سایر نقاط شهر، تابلوها یا خودروهای خود را از پیادهروها بردارند.
معاون شهردار شیراز با بیان اینکه تیمهای نظارتی ویژهای برای گشتزنی و شناسایی مناطق پر خطر برای سد معبر در همه جای شهر مستقر هستند افزود در صورتی که پس از اخطار، فرد یا کسبوکار همچنان به سد معبر ادامه دهد، شهرداری میتواند با هدف کاهش تخلفات و جلوگیری از تکرار در این باره اعمال قانون کند.
فرخ زاده بیان داشت: سد معبر در پیادهروها توسط صاحبان کسبوکارها نهتنها باعث افزایش خطرات ترافیکی و تصادفات می شود، بلکه تهدیدی برای نظم و زیبایی شهری، امنیت عمومی، اقتصاد شهر و آسیب به دسترسی و حقوق شهروندان مخصوصا برای افرادی که با مشکلات جسمی مواجه هستند یا افرادی که از ویلچر استفاده میکنند، خواهد شد.
وی افزود: عدم دسترسی برای افراد نابینا یا کمبینا، ایجاد مشکل برای خانوادهها و کودکان و حتی سالمندان، آلودگی بصری و ایجاد تصویر ناخوشایندی از فضای شهری، نقص در طراحی شهری، کاهش کیفیت زندگی شهری، آلودگی صوتی و زیستمحیطی توسط خودروهایی که در پیادهروها پارک میکنند، آسیب به کسبوکارهای دیگر و رقابت ناعادلانه میان آنها، آسیب به گردشگری و تجارت شهری، خراب شدن پیادهروها و فضای عمومی و افزایش هزینههای تعمیرات شهری از جمله مشکلاتی است که سد معبرها ایجاد میکنند بنابراین، شهرداری با برخورد قاطع و آموزش مردم، از وقوع چنین مشکلاتی جلوگیری و فضایی ایمن، زیبا و قابل دسترس برای تمامی شهروندان فراهم خواهد آورد.
فرخ زاده آموزش و ارتقاء فرهنگ عمومی و آگاهیرسانی به شهروندان را یکی از راههای موثر در کاهش سد معبر دانست و افزود: طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، شهرداری موظف است ساختمان هایی را که باعث خطر برای شهروندان می شود بعد از اخطار به مالک و در صورت عدم توجه مالک، رفع خطر کند.
وی در پایان تاکید کرد: اصولا فلسفه وضع بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری حمایت معنوی از مسکن و محل سکونت و حفظ آرامش ساکنین در مقابل مشاغلی بوده که مزاحمت مستقیم و در محیط شغلی برای مردم ایجاد کرده و یا غیر مستقبم از طریق سر و صدا یا تشکیل صف در بیرون محیط کار یا عبور و مرور مدام وسیله نقلیه ایجاد گردد.
وی از شهروندان خواست خود تخلفات را در این باره گزارش دهند.