معاون آموزش ابتدایی ناحیه سه شیراز گفت: ارتقای کیفیت فرایندهای آموزشی و پرورشی در دوره ابتدایی، یک ضرورت است. به گزارش پیام خبر، خلیل زارع گفت: در راستای اجرای سیاستهای کلان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ضرورت ارتقای کیفیت فرایندهای آموزشی و پرورشی در دوره ابتدایی، همچنین با تاکید بر ضرورت هماندیشی و هماهنگی […]
معاون آموزش ابتدایی ناحیه سه شیراز گفت: ارتقای کیفیت فرایندهای آموزشی و پرورشی در دوره ابتدایی، یک ضرورت است.
به گزارش پیام خبر، خلیل زارع گفت: در راستای اجرای سیاستهای کلان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ضرورت ارتقای کیفیت فرایندهای آموزشی و پرورشی در دوره ابتدایی، همچنین با تاکید بر ضرورت هماندیشی و هماهنگی میان مدیران و معاونت آموزشی، جلسات قطبی آموزش ابتدایی ناحیه سه شیراز برگزار شد.
وی برگزاری این جلسات را یکی از ابزارهای مؤثر در یکپارچهسازی برنامههای درسی، نظارت بر اجرای طرحها و برنامههای آموزش ابتدایی و تبادل تجارب حرفهای بیان کرد.
معاون آموزش ابتدایی ناحیه سه اضافه کرد: جلسات قطبی بر اساس تقسیمبندی جغرافیایی و سازمانی مدارس برنامهریزی شده و فرصتی ارزشمند برای بررسی چالشهای موجود، تبیین راهکارهای علمی و اطمینان از همسویی فعالیتهای آموزشی با برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران را فراهم میآورد.
او در پاسخ به این سئوال که در این جلسههای قطبی بر چه موضوعی تاکید میشود گفت: تلاش کردهایم ابعاد الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین را بررسی و در بعدهای مدیریت و راهبری، آموزشی و تربیتی، محیطزیست، اجتماعی و ارتباطی و عملکردی، با مدیران به گفتگو بنشینیم.
زارع ادامه داد: در هر بعد، مؤلفههای مربوطه هم بازبینی و دربارهی آن بحث و تبادلنظر صورت میگیرد.
معاون آموزش ابتدایی به طرح نماد هم اشاره کرد و گفت: در بخش آغازین جلسههای قطبی، همکاران ما در حوزه سلامت و پیشگیری در جمع مدیران حاضر شده و به تبیین اهمیت طرح نماد که همان نظام مراقبت اجتماعی از دانشآموزان است و ضرورت توجه به این طرح با مدیران صحبت میکنند.
جلسات قطبی آموزش ابتدایی ناحیه سه شیراز طی سه روز در قالب ۶ قطب، با حضور ۱۹۱ مدیر مدرسه دولتی، غیردولتی و استثنایی، برگزار شده است.