معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز از ازسرگیری عملیات اجرایی بزرگراه کنارگذر شمالشرقی این کلانشهر خبر داد و گفت: با پیگیریهای ملی جعفر قادری، نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و همراهی وزارت راه و شهرسازی، شورای اسلامی شهر و مشارکت بخش خصوصی، مسیر اجرای این طرح پس از پنج سال […]
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز از ازسرگیری عملیات اجرایی بزرگراه کنارگذر شمالشرقی این کلانشهر خبر داد و گفت: با پیگیریهای ملی جعفر قادری، نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و همراهی وزارت راه و شهرسازی، شورای اسلامی شهر و مشارکت بخش خصوصی، مسیر اجرای این طرح پس از پنج سال توقف دوباره هموار شد.
به گزارش پیام خبر، محمد فرخزاده، از آغاز مجدد عملیات اجرایی بزرگراه کنارگذر شمالشرقی پس از پنج سال توقف خبر داد و گفت: این اقدام با پیگیریهای ملی جعفر قادری، نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، و همکاری وزارت راه و شهرسازی، شورای اسلامی شهر شیراز و مشارکت بخش خصوصی محقق شده است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز، با اشاره به اهمیت این پروژه در شبکه حملونقل کلانشهر شیراز افزود: با امضای تفاهمنامه سهجانبه میان شهرداری شیراز، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور و سرمایهگذاری بخش خصوصی، روند اجرای این بزرگراه وارد مرحله عملیاتی شده است.
فرخ زاده تصریح کرد: محور شمالشرقی شیراز به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و با چهار خط رفت و برگشت طراحی شده که هدف از اجرای آن، تکمیل رینگ ترافیکی شهر، کاهش تراکم ورودیهای شمالی و ارتقای ایمنی سفرهای برونشهری است.
به گفته معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز، برآورد اولیه هزینه اجرای کامل پروژه، شامل عملیات عمرانی، مطالعات، تملک اراضی و سایر هزینههای جانبی، طبق ارقام سال ۱۴۰۴ بالغ بر ۴۴ هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال است.
او همچنین از احداث تاسیسات جانبی شامل پلیسراه، اورژانس، ایستگاه اخذ عوارض و راهدارخانه در قالب این پروژه خبر داد.
فرخزاده تاکید کرد: فعالسازی دوباره کنارگذر شمالشرقی اقدامی مؤثر در توزیع بار ترافیک، کاهش گرههای ترافیکی ورودیهای اصلی شهر و تسهیل رفتوآمد شهروندان است که نقش چشمگیری در افزایش ایمنی سفرها و ساماندهی ترافیک برونشهری خواهد داشت.