معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس از برگزاری موفقیتآمیز چهل و سومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر شیراز خبر داد و بر نقش رویدادهای بزرگ در رونق گردشگری و تغییر تصویر ایران در جهان تأکید کرد. به گزارش پیام خبر، دکتر مهدی پارسایی در حاشیه بازدید چهل و سومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر شیراز، گفت: برگزاری […]
معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس از برگزاری موفقیتآمیز چهل و سومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر شیراز خبر داد و بر نقش رویدادهای بزرگ در رونق گردشگری و تغییر تصویر ایران در جهان تأکید کرد.
به گزارش پیام خبر، دکتر مهدی پارسایی در حاشیه بازدید چهل و سومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر شیراز، گفت: برگزاری ایونتها و رویدادها، یکی از ابزارهای کلیدی برای رونق بخشیدن به گردشگری است و ما با هدایت استاندار محترم، به این سمت حرکت کردهایم که رویدادهای بیشتری را در فارس میزبانی کنیم.
معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس با اشاره به سابقه برگزاری رویدادهای متعدد در استان فارس، خاطرنشان کرد: در هفتههای گذشته میزبان رویدادهای بزرگی مانند کنگره علامه مهابادی، اجلاس ایرانشناسی و گردهمایی سفرای کشورهای حوزه نوروز بودهایم. میزبانی جشنواره فیلم فجر در ادامه همین رویکرد است.
وی با بیان اینکه میزبانی این جشنواره بینالمللی پس از ۲ سال توقف، از حدود چهار ماه پیش کلید خورده است، تصریح کرد: استاندار با این نگاه که رویدادها موجب ایجاد نشاط اجتماعی و رونق گردشگری میشوند، میزبانی این جشنواره را پذیرفتند و برای اجرایی شدن آن اهتمام جدی داشتند.
معاون گردشگری استاندار فارس، برگزاری «آبرومندانه» این جشنواره را عاملی برای اصلاح تصویر ذهنی جهانیان از ایران دانست و افزود: برگزاری این قبیل رویدادها پس از فضای ایرانهراسی اخیر، کمک میکند تا تصویر جهان نسبت به ایران به واقعیت نزدیکتر شود.
پارسایی به تأثیرات ملموس این رویداد اشاره کرد و گفت: «هماکنون حدود پنج هتل پنجستاره شیراز ظرفیت خود را کاملا در اختیار مهمانان این جشنواره قرار دادهاند.
وی افزود: علاوه بر مهمانان رسمی، شخصیتهای غیررسمی و هنرمندان داخلی و خارجی از جمله سفیر کشور فرانسه، با هدف بازدید از شیراز و شرکت در رویدادها به این شهر آمدهاند که این خود موجی در رونق گردشگری ایجاد کرده است.
وی در پاسخ به سؤالی درباره امکان میزبانی دائمی شیراز برای رویدادهای سینمایی، به ۲ عامل «زیرساخت سخت» و «زیرساخت نرم» اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در دهه گذشته زیرساختهای فنی مانند مجموعه شهر آفتاب و سینما تارخ در شیراز تقویت شده است. از سوی دیگر، شیراز به دلیل پیشینه غنی فرهنگی و هنری و حضور چهرههای شاخص سینمایی در عرصههای بینالمللی، از ظرفیت نرم مناسبی برای این میزبانی برخوردار است.
دکتر پارسایی در پایان از برنامههای آینده برای برندسازی شیراز خبر داد و گفت: در دنیا مفهوم «ریبرند کردن» مرسوم است، مانند بالی که خود به تنهایی یک برند گردشگری است. ما قصد داریم شهر شیراز را به عنوان برند گردشگری ایران تقویت کنیم.
وی از برگزاری یک «جشنواره بزرگ» با عنوان و هشتگ «به شیرازی» در آیندهای نزدیک خبر داد تا سفر به این شهر به عنوان یک مقصد مستقل گردشگری بیش از پیش ترویج شود، افزود: برگزاری بخشی از جشنواره بینالمللی فیلم فجر در شیراز، تجربهای موفق بود که نشان میدهد این شهر پتانسیل تبدیل شدن به یکی از قطبهای مهم فرهنگی و گردشگری در سطح منطقه را دارا است.