به گزارش خبرنگار ایسنا، حضور مدیران شبکههای رادیویی در مشهد مقدس با هدف زیارت از حرم امام رضا (ع) و بازدید از دستاوردها و نمایشگاه آستان قدس رضوی و همچنی امضای تفاهمنامه با سازمانها و ارگانهای فرهنگی استان خراسن رضوی، در ادامه دیدارهای مدیران صداوسیما در هفته کرامت شکل میگیرد.
پیشتر معاون سیما و مدیران شبکههای تلویزیونی نیز با حضور در مشهد مقدس با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفتوگو کرده بودند.
در این زمینه بخوانید:
گزارش ایسنا از دیدار تولیت آستان قدس رضوی با مدیران شبکههای تلویزیونی
در سفر معاون صدا و مدیران شبکههای رادیویی به مشهد مقدس که همچنان در حال جریان است، معاون صدا بر اهتمام شبکهها برای معرفی و تبیین دستاوردهای آستان قدس رضوی با تمام قدرت و توان به مخاطبان تاکید کرد.
پس از این بازدید مدیران شبکههای رادیویی با پوشیدن لباس خادمین امام رضا (ع) برای ساعاتی به ارائه خدمات به زائران پرداختند.
بر اساس این گزارش ایسنا، پیرو تفاهمنامه معاونت صدا با استانداری خراسان رضوی و دبیرخانه کارگروه ملی زیارت، که چندی پیش به امضاء رسیده بود، شبکههای مختلف رادیویی با ارگان ها و نهادهای مختلف این استان تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
روابط عمومی معاونت صدا اعلام کرده است، این تفاهمنامهها با توجه به تشرف بیش از ۴۰ میلیون زائر در سال به مشهد مقدس و لزوم فرهنگ سازی، معرفی و تبیین فعالیتهای مجموعه های مختلف و اطلاع رسانی دقیق در حوزه فعالیت های مربوط به ارائه خدمات مورد نیاز زائرین و معرفت افزایی به امضاء رسید.
این نشست با حضور علی بخشی زاده معاون صدا، نظری، استاندار استان خراسان رضوی و جمعی از مدیران این استان و مدیران شبکه های رادیویی در مشهد مقدس برگزار شد.
بخشی زاده با تاکید بر اینکه ما باید زبان دستگاههای مختلف کشور باشیم، گفت: ما باید بستری را فراهم سازیم تا مجموعه عملیاتی که در دستگاه های اجرایی کشور به منصه ظهور می رسد، به سمع و نظر مخاطب برسد. از سویی رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) حلقه مفقوده حوزه فرهنگ را در تعابیر مختلف و سالهای مختلف جهاد تبیین فرمودند. ما امسال در ذیل سند تحول که برای سازمان صداوسیما تعریف شده یک شعار محوری برای رادیو قرار داده ایم، آن هم تقویت سرمایه اجتماعی است.
بخشی زاده اذعان کرد: امروز که رسانه ملی در جهت تحول گام بر می دارد، رادیو در این راستا با رویکرد جهاد تبیین در تمامی زمینه های؛ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و… سعی در افزایش مشارکت اجتماعی در راستای تقویت حس اعتماد، امیدآفرینی و رضایت مندی دارد، در زمانی که دشمن با هجمه های دروغین سعی در القا ناامیدی بین مردمی می کند.
وی افزود: زمانی که ۴۰ میلیون زائر بدون هیچ مشکل و در کمال آرامش، سالانه به مشهد مقدس عزیمت می کنند، این نشان از تلاشهای بی وقفه و پشت پرده مجموعه های مختلف دارد که ما باید این توانمندی ها را با به رخ کشیدن و معرفی دقیق به منظور ایجاد حس امید آفرینی و ارتقای سرمایه اجتماعی به کار گیریم تا تلاش های دشمن خنثی شود. امیدواریم با این همکاری چند جانبه این ظرفیت و هم افزایی ها به جایگاه مطلوبی برسد.
معاون صداوسیما گفت: ما در بررسی ها و تفاهم نامه هایی که با دستگاه های مختلف داشته ایم به یک راهکار عملیاتی رسیده ایم. این همه دستگاهی که در خدمت ۴۰ میلیون زائر است، عملیات اینها را با استفاده از تمام امکانات رادیویی به مخاطب عرضه کنیم. ان شاء الله مفید به فایده خواهد بود و ظرفیت شبکه ها متناسب با ریل گذاری ماموریتی و هدف هایی که برای آنها تعیین شده با دستگاه های متناظر یک کار تفاهم ای خوبی شکل گیرد که زحمات به سمع و نظر مخاطبین برسد.
نظری، استاندار استان خراسان رضوی هم با اشاره به منبع جامع وجود حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس گفت: ما باید تلاش کنیم که زائرین بیشترین بهره و تاثیر را از زیارت حضرت ثامن الحجج داشته باشند، کسی که به قصد زیارت آمده است، این پیام ها و ارتباط شما ارتباط محتوایی می شود و کیفیت را بالا می برد. این ارتباط گیری و اتصال از طریق رسانه اتفاق می افتد.
استاندار استان خراسان رضوی در ادامه متذکر شد: رادیو خیلی تاثیرگذار و موثر است، اگر شما این امکان را فراهم کنید ما به زائرین ۱۰۰ میلیون در سال فکر می کنیم.
نظری در پایان ابراز امیدواری کرد: من امیدوارم با این نیت هایی که داریم، زمینه و همیاری های که در دستگاه های مختلف استان است، ان شاء الله افق خوبی را پیش رو داشته باشیم.
حجتالاسلام حجت گنابادینژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در این نشست ضمن اشاره به چهار پیک زیارتی به مشهد مقدس خاطرنشان کرد: زائران علاوه بر اسکان، امنیت، بهداشت، ترافیک، راهنمای زائر و خدمات فرهنگی و… به برنامه ریزی نیاز دارند، رسانه می تواند باعث شود علاوه بر اینکه زائر به مقصد بر سد، به مقصود هم برسد.
مهدی شاملو، مدیر رادیو ایرانصدا با اشاره به اینکه ایرانصدا پلتفرم دریافت رادیو در ابزارهای نوین است، گفت: مخاطبان در اکثر نقاط جهان می توانند ۹۹ شبکه رادیویی اعم از شبکه های سراسری و استانی را در بستر اپلیکیشن ایرانصدا دریافت کنند. روزانه بیش از ۵/۲ میلیون بار پخش رادیو از طریق ایرانصدا شنیده می شود.
شاملو تاکید کرد: عدد و رقمی که زائران و مخاطبان در موارد خاص به رادیو مراجعه می کنند، خیلی قابل توجه است. ایرانصدا به عنوان پلتفرمی که در دسترس تر خواهد بود، می تواند در فضاهایی که خلاء دسترسی به رادیو از طریق موج اف.ام یا دستگاه های ستاپ باکس وجود دارد، امکان شنیدن رادیو را فراهم آورد.
شاهید مظفری، قائم مقام معاونت صدا با اشاره به ماموریت شبکه های رادیویی گفت: هر کدام از رادیوهای ما با توجه به تخصص شان ماموریت های خاصی دارند، برایند همکاری این شبکه ها با ارگانهای متناظر خود می تواند این مهم را محقق کند.
در پایان این نشست قبل از امضای تفاهم نامه های همکاری، مدیران اجرایی استان خراسان رضوی نیز پیشنهادات و نکاتی را مطرح کردند و مقرر شد به دلیل پوشش حداکثری جاده ای، شبکه رادیویی ایران محوریت پخش برنامه های اصلی این طرح را بر عهده داشته باشد و سایر شبکه های سراسری رادیو و رادیو زیارت بسته به موضوع و ماموریت خود با شبکه رادیویی ایران همکاری کنند و ایرانصدا نیز بستر پخش فراگیر این برنامه ها را در فضای مجازی فراهم آورد.
انتهای پیام