به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجتبی شفیعی با اعلام اینکه روسازی آسفالت تعدادی از ایستگاههای بیآرتی که عموماً به دلیل شدت نیروی افقی ناشی از تکرار ترمزگیری، دچار خرابی زیادی شده بودند، تحت اجرای عملیات بهسازی و روسازی بتنی قرار گرفتهاند، اظهار کرد: مراحل مختلف اجرایی شامل تراش و برداشت سطح آسیبدیده، روسازی با استفاده […]
به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجتبی شفیعی با اعلام اینکه روسازی آسفالت تعدادی از ایستگاههای بیآرتی که عموماً به دلیل شدت نیروی افقی ناشی از تکرار ترمزگیری، دچار خرابی زیادی شده بودند، تحت اجرای عملیات بهسازی و روسازی بتنی قرار گرفتهاند، اظهار کرد: مراحل مختلف اجرایی شامل تراش و برداشت سطح آسیبدیده، روسازی با استفاده از بتن مسلح و اجرای کفپوش بتنی در این ایستگاهها آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه عملیات بهسازی و روسازی ۴۰ ایستگاه در خطوط مختلف بیآرتی پایتخت در دستور کار این سازمان قرار دارد، اظهار کرد: تا کنون در ۷ ایستگاه که دچار آسیبهای اساسی نظیر شیارشدگی، انواع ترکخوردگی و جمعشدگی در سطح لایه آسفالت بودند، عملیات مذکور به این روش با موفقیت به اتمام رسیده که مسافران و رانندگان از آن ابراز رضایت کردهاند.
شفیعی در مورد روش بتن مسلح با روکش موزاییکی بتنی، توضیح داد: از مهمترین مزیتهای این روش نسبت به روشهای دیگر، مقاومت بالا در برابر نیروهای افقی، سرعت بالا در اجرا و کاهش هزینههای ساخت و نگهداری است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با برشمردن ویژگیهای مثبت عملیات روسازی بلوکی گفت: این روش در شرایط مختلف جوّی و ترافیکی، از وضعیت نسبتاً یکسانی برخوردار بوده و به دلیل دوام و طول عمر بیشتر، ضمن بهبود کیفیت خدمترسانی در خطوط بیآرتی، باعث کاهش قابل توجه آسیبهای وارده به اتوبوسهای تندرو و تقلیل هزینههای نگهداری آنها نیز میشود.
برچسب های :
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ستهبان نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.