به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر ایجاد دسترسی آسان، سریع و با کیفیت در بهرهمندی اعضا از خدمات و تسهیلات را از دغدغههای مهم صندوق اعتباری هنر عنوان کرد و گفت: در این راستا، میتوان توسعه خدماترسانی به هنرمندان، دریافت بیش از چهار هزار معرفینامه برخط از اصحاب رسانه، ایجاد زیرساختهای لازم برای سرعت بخشی به فرایند ثبتنام، تمدید عضویت، ارائه انواع تسهیلات و خدمات صندوق هنر همراه با راهاندازی پیامرسان اختصاصی این مجموعه با بیش از ۳۲ هزار عضو را از جمله اقدامات در دولت مردمی عنوان کرد.
امیر رسولی به جزئیات نحوه آمادهسازی و ایجاد زیرساختهای لازم از لحاظ فناوری اطلاعات برای بهینهسازی ارائه خدمات، تسهیلات و بهرهمندی از دیگر امکانات و ظرفیتهای موجود صندوق هنر در دولت مردمی اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغههای ما در مدیریت فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در واقع ایجاد دسترسی آسان، سریع و با کیفیت در بهرهمندی اعضای محترم از خدمات ارائه شده است.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در ادامه با اشاره به توسعه سامانه اطلاعات یکپارچه هنرمندان (سایه)، هدف از این مهم را شفاف سازی اطلاعات و تسریع فرایند خدمات رسانی به جامعه فرهنگی و هنری کشور عنوان کرد و گفت: این سامانه با ایجاد پایگاه جامع، اطلاعاتی کم نظیر از قشر فرهیخته هنرمند را جمع آوری کرد تا مبنای تصمیم گیری برای تخصیص عادلانه منابع قرار گیرد. همچنین با تحلیل اطلاعات، روند توسعه خدمات صندوق اعتباری هنر در سالهای پیش رو قابل ترسیم خواهد بود.
وی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر «اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند»، گفت: صندوق اعتباری هنر با پیگیریهای انجام شده جز پیشگامان اتصال به این درگاه به شمار میرود. این در حالی است که از آبان ماه ۱۴۰۱ بیش از ۱۸ هزار ورود از این طریق به پروفایل عضویت صندوق اعتباری هنر ثبت شده است.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر با اشاره به مزایای ورود از طریق پنجره ملی دولت هوشمند برای اعضا، اظهار کرد: با توجه به اینکه اطلاعات افرادی که از این درگاه وارد فرایند عضویت صندوق میشوند، به صورت برخط برای صندوق ارسال میشود، دیگر نیازی به احراز هویت آنها توسط صندوق نیست. بنابراین ضمن تسهیل و افزایش دقت، فرایند ثبتنام نیز برای این دسته از افراد تسریع میشود.
رسولی در بخش دیگری از سخنان خود از راهاندازی «پیامرسان اختصاصی صندوق هنر» به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم در توسعه خدماترسانی به اعضا بر بستر فناوری اطلاعات یاد کرد و افزود: به منظور ارتباط مستقیم با اعضا در راستای دسترسی آسان و بیواسطه به اخبار و اطلاعات و همچنین امکان بهرهمندی از خدمات صندوق، این پیام رسان راهاندازی شده است. در حال حاضر این پیام رسان بیش از ۳۲ هزار عضو دارد که هر روز به تعداد اعضای آن افزوده میشود.
وی در ادامه یکی دیگر از اقدامات مهم صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی را، برقراری ارتباط با سامانههای معاونت مطبوعاتی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایجاد امکان دریافت معرفینامه برخط عنوان کرد و گفت: با اتصال به این سامانهها معرفینامههای صادر شده از معاونتها، به صورت برخط به صندوق اعتباری هنر منتقل شده و نیاز به مراجعه حضوری افراد و یا بارگذاری معرفینامه نیست. این اقدام در سرعت بخشی به فرایند ثبتنام و یا تمدید عضویت اعضا نقش چشمگیری داشته به طوری که از زمان راهاندازی این سرویس تاکنون، بیش از چهار هزار معرفینامه از این طریق برای سامانه عضویت صندوق اعتباری هنر ارسال شده است.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر با اشاره به تلاش، فعالیتها و اقدامات بی وقفه انجام گرفته همکاران صندوق اعتباری هنر، ابراز امیدواری کرد: با ایجاد زیرساختهای لازم، ضمن استمرار فعالیتها و غنیمت شمردن فرصت خدمتگزاری، بتوانیم بیش از پیش رضایتمندی اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور را فراهم کرده و مجموعهای پیشرو در ارائه خدمات و تسهیلات به قشر فرهیخته فرهنگ و هنر در کشور را رقم بزنیم.