به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اسلام پناه در یک گفتوگوی تلویزیونی در مورد استاندارد بدنه خودرو، اظهار کرد: استانداردهای تولید ورقهای فولادی اجباری است؛ استحکام بدنه خودرو اصولاً وابسته به فاکتورهای متعددی از جمله جنس، ضخامت و طراحی بدنه است. وی اضافه کرد: در کنار همه موارد گفته شده، نحوه چیدمان قطعات کنار هم تضمین […]
به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اسلام پناه در یک گفتوگوی تلویزیونی در مورد استاندارد بدنه خودرو، اظهار کرد: استانداردهای تولید ورقهای فولادی اجباری است؛ استحکام بدنه خودرو اصولاً وابسته به فاکتورهای متعددی از جمله جنس، ضخامت و طراحی بدنه است.
وی اضافه کرد: در کنار همه موارد گفته شده، نحوه چیدمان قطعات کنار هم تضمین کننده استحکام بدنه خودرو خواهد بود؛ یعنی تجهیزات جوشکاری، فرم دهی، قالب دهی و پرس فاکتورهای مؤثر در تضمین استحکام بدنه خودرو هستند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ضخامت ورق خودرو در بخشهای مختلف خودرو متفاوت و وابسته به محل کاربرد آن است؛ آنچه به طور معمول اهمیت دارد استفاده از ورقهای استاندارد اجباری شده داخلی است تا بتواند ایمنی لازم را برای بالا بردن عملکرد داشته باشد. سازمان ملی استاندارد به طور دورهای این استانداردها را کنترل میکند و در مواردی که احتمالاً ورقهای فولادی غیراستاندارد استفاده شود، اعمال قانون خواهیم کرد.
اسلام پناه با بیان اینکه استحکام بدنه از مؤلفههای فنی متعددی برخوردار است، گفت: در آزمونها این استحکام خود را نمایان میکند که از میزان ضربه، مقاومت بدنه مشخص میشود. ضخامت استاندارد ورق خودرو ۷ میل است و مبتنی بر این عدد باید سفارشان ثبت شود.
برچسب های :
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ستهبان نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.