هرچند سامسونگ با رقابت شدید از سوی اپل و برندهای چینی روبروست اما این شرکت کره جنوبی همچنان سودآورترین برند در بازار گوشیهای هوشمند اندرویدی مانده است. به گزارش ایسنا، سامسونگ هنوز هم از نظر سودآوری به اپل نزدیک نیست اما در موقعیت بسیار بهتری نسبت به سایر تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند اندرویدی قرار دارد. طبق […]
هرچند سامسونگ با رقابت شدید از سوی اپل و برندهای چینی روبروست اما این شرکت کره جنوبی همچنان سودآورترین برند در بازار گوشیهای هوشمند اندرویدی مانده است.
به گزارش ایسنا، سامسونگ هنوز هم از نظر سودآوری به اپل نزدیک نیست اما در موقعیت بسیار بهتری نسبت به سایر تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند اندرویدی قرار دارد.
طبق گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ، عرضه سری گلکسی اس ۲۳ به سامسونگ کمک کرد میانگین قیمت فروش خود در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ را به ۳۴۰ دلار بهبود دهد که ۱۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و ۳۵ درصد در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ بهبود داشت. این شرکت در سه ماهه نخست امسال، از نظر میزان فروش، سهم ۲۲ درصدی داشته که یک درصد کمتر از اپل است. شیائومی در بازار جهانی سهم ۱۱ درصدی از فروش تلفنهای هوشمند داشت و در رتبه سوم قرار گرفت. رتبه چهارم به اوپو (۱۰ درصد) و رتبه پنجم به ویوو (هفت درصد) رسید.
اما اپل و سامسونگ به اتفاق، ۹۶ درصد از سود صنعت تلفن هوشمند جهانی را درو کردند. اپل بیش از ۷۲ درصد از سود این بازار و سامسونگ ۲۴ درصد آن را نصیب خود کرد. سهم سایر برندهای تلفن هوشمند اندرویدی از سود این بازار، مجموعا به چهار درصد رسید.
بر اساس گزارش وب سایت سام موبایل، اپل در مقایسه با هر برند دیگری، به دلیل میانگین قیمت فروش بالاتری که داشت، نیمی از درآمد بازار تلفن هوشمند را داشت. هر چند برندهای اوپو، ویوو و شیائومی اخیرا قیمت گوشیهای خود را افزایش دادهاند اما از نظر رشد درآمد یا سود، به گرد پای اپل و سامسونگ نمیرسند. این به معنای آن است که فروش مدلهای گران قیمت هیچ کدام از برندهای چینی، به حد کافی نیست.
انتهای پیام
برچسب های :
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ستهبان نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.