استاندار فارس گفت: در استان فارس حداقل ۸ همت اعتبار برای اجرای پروژههای نهضت عدالت آموزشی نیاز داریم. این در حالی است که اعتبار اولیه کمتر از یک همت بود و با برنامهریزیهای دقیق، استفاده از ظرفیتهای مولدسازی و راهکارهای اجرایی، خوشبختانه روند کار آغاز شده و شتاب گرفته است. به گزارش پیام خبر، در […]
استاندار فارس گفت: در استان فارس حداقل ۸ همت اعتبار برای اجرای پروژههای نهضت عدالت آموزشی نیاز داریم. این در حالی است که اعتبار اولیه کمتر از یک همت بود و با برنامهریزیهای دقیق، استفاده از ظرفیتهای مولدسازی و راهکارهای اجرایی، خوشبختانه روند کار آغاز شده و شتاب گرفته است.
به گزارش پیام خبر، در نشستی با حضور استاندار فارس، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرمانداران فارس و سایر مدیران و مسئولان اجرایی استان، برنامه نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و وضعیت پروژههای این نهضت در استان فارس مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست حسینعلی امیری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تعلیم و تربیت و توجه ویژه رئیسجمهور در دولت چهاردهم به این موضوع، اظهار کرد: حق آموزش در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته و عدالت آموزشی یکی از زیربناهای نظام جمهوری اسلامی است.
استاندار فارس افزود: تعلیم و تربیت را نباید صرفاً یک تکلیف اداری دانست؛ بلکه بایستی آن را ماموریتی اسلامی، انسانی، دینی و اعتقادی تلقی کرد.
وی تصریح کرد: تعلیم و تربیت یکی از مهمترین اولویتهای ما در استان فارس است و هیچ موضوعی مهمتر از آموزش و مسائل پیرامون آن نیست.
استاندار فارس با بیان اینکه همه برنامهریزیها در جهت تحقق این هدف اساسی انجام شده استف خاطر نشان کرد: در استان فارس حداقل ۸ همت اعتبار برای اجرای پروژههای نهضت عدالت آموزشی نیاز داریم. این در حالی است که اعتبار اولیه کمتر از یک همت بود و با برنامهریزیهای دقیق، استفاده از ظرفیتهای مولدسازی و راهکارهای اجرایی، خوشبختانه روند کار آغاز شده و شتاب گرفته است.
امیری با اشاره به نقش مؤثر مدیران استانی در تسریع پروژهها، تاکید کرد: علیرغم دشواریهایی که در این مسیر وجود داشت با فراهم شدن بسترها و حلوفصل موضوعات، روند اجرای پروژهها از تیرماه شتاب گرفته است.
وی با اشاره به شرایط حساس در برخی مناطق استان و تاثیرات جنگ دوازده روزه رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه کشور عزیزمان اضافه کرد: با وجود محدودیتها، مجموعه مدیران با عزم جدی و باور به تحقق اهداف، اقدامات مؤثری انجام دادهاند و در شورای برنامهریزی استان نیز به این موضوع پرداختهایم و در راستای توسعه نهضت عدالت آموزشی، ابلاغهای لازم صادر شده است.
استاندار فارس با تاکید بر نقش فرایند مولد سازی در تسریع نهضت عدالت آموزشی در استان فارس، افزود: استان فارس در سطح کشور رتبه اول یا دوم را در زمینه مولدسازی دارد.
امیری اضافه کرد: در شرایطی که کشور با محدودیت منابع مواجه است، ما بخش قابل توجهی از تامین نیازهای پروژههای اساسی را از طریق مولدسازی انجام میدهیم.
وی همچنین به مشارکت بنگاههای اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: اگرچه کارگروه مشخصی برای این موضوع نداریم، اما عملاً مسئولیت ساخت تعداد قابل توجهی از فضاهای آموزشی بر عهده بنگاههای اقتصادی قرار گرفته است، از جمله کارخانه فولاد کوار تعهد ساخت یازده مدرسه را پذیرفته که هماکنون در حال اجراست.
استاندار فارس با اشاره به سفرهای شهرستانی و بررسی میدانی پروژهها، اظهار کرد: در هر سفر، یکی از محورهای اصلی بررسی، نهضت عدالت آموزشی است. روزانه ۱۰ هزار دانشآموز از صدرا به مدارس شیراز رفتوآمد میکنند
امیری در ادامه خطاب به فرمانداران افزود: شهرستانهایی که در زمینه توسعه و تکمیل فضاهای آموزشی هنوز به سطح قابل قبول نرسیدهاند، باید با برگزاری جلسات مستمر و تلاش بیشتر، به شرایط مطلوب برسند تا بتوانیم در زمان معقول و متعارف، نهضت را به نتیجه برسانیم.
وی به وضعیت شهر جدید صدرا نیز اشاره کرد و ادامه داد: صدرا اکنون بیش از ۲۸۰ هزار نفر جمعیت دارد و پیشبینی شده که این رقم به ۵۰۰ هزار نفر برسد. متاسفانه در طراحی اولیه، زیرساختهای آموزشی پیشبینی نشده بود به گونهای که هم اکنون روزانه ده هزار دانشآموز از صدرا به مدارس شیراز رفتوآمد میکنند و این تکلیفی است که باید به آن پاسخ دهیم.
استاندار فارس به آغاز نهضت خشتگذاری مدارس از شهر صدرا اشاره کرد و آن را نشان دهنده اهمیت ویژه این منطقه برای مدیریت ارشد استان دانست.
امیری همچنین در پایان با اشاره به سفر اخیر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استان، یکی از محورهای اصلی این سفر را بررسی نیازهای عدالت آموزشی عنوان و اظهار کرد: این نهضت ادامه دارد و تلاش برای تامین منابع آن نیز با جدیت دنبال میشود.
خاطر نشان می شود در این جلسه همچنین استاندار فارس به طور تصادفی در تماسی تلفنی با یکی از ناظران مردمی که شهرستان بوانات فارس بر روند توسعه و تکمیل یک فضای آموزشی نظارت داشتند گفت و گو کرد و در جریان روند پیشرفت پروژه و فعالیتها و حمایتهای صورت گرفته در این زمینه قرار گرفت.